2011. október 26.

Egy kis hagyomány: A zserbó


Szégyenlem magam,  hogy minden hagyományos sütivel való posztomat azzal kezdem, hogy nem rajongok érte, de  ez az igazság. Soha nem voltam egy nagy zserbó rajongó, pedig kicsi koromban az ünnepek fontos "kelléke" volt. Talán  mióta elköltöztünk Erdélyből nem is ettem...
Nyáron viszont terveztem, hogy zserbózok és hogy készítek mellé egy sárgabarack habot is, de aztán ez elmaradt. A hétvégén viszont egy barátnőm zserbóval várt minket, így megint bekattantam és azóta is csak azt kívánom. És ugye véletlenek nincsenek, hát nem most kapok egy fél kilónyi dióbelet. Deee! Nem bírtam kivárni a hétvégét, úgyhogy tegnap megsütöttem. Most azt hiszem megint egy pár évig ennyi volt a zserbó sütés...bár ugye sose lehet tudni.
A recept természetesen a családi nagykönyvből származik.

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 250 g vaj vagy margarin
  • 1 dkg élesztő
  • 1 dl tej
  • 1 csapott mokkáskanál sütőpor
  • 3 ek. cukor
  • 3 egész tojás
  • 25 dkg darált dió
  • 25 dkg cukor
  • baracklekvár
  • 10 dkg étcsoki
  • 1 ek. olaj
Az élesztőt a langyos tejben felfuttatjuk. Közben a lisztet a sütőporral, a margarinnal, 3 evőkanálnyi cukorral és a tojásokkal kissé összegyúrjuk, majd hozzáadjuk az élesztőt és alaposan összegyúrjuk. A tésztát 5 részre osztjuk és lisztezett felületen vékonyra nyújtjuk. Én most  22* 30 cm-es tepsiben sütöttem.
A tepsibe egy réteg tészta jön, amit megkenünk kb. 3 evőkanálnyi baracklekvárral, majd rászórjuk a cukorral összekevert dió negyedét. Így folytatjuk a rétegezést, amíg a tészta el nem fogy.
A zserbót egy órát kelesztjük, majd előmelegített sütőben kis lángon kb. 50-55 percig sütjük. Ha kész, a  süteményt megfordítjuk, hogy az egyenletes felét vonjuk majd be csokival. Hagyjuk kihűlni.
A csokit vízgőz felett vagy mikróban megolvasztjuk, hozzákeverjük az olajat és bevonjuk a süteményt.

3 comments:

Mónika írta...

Én viszont rajongok érte és ez gyönyörűen sikerült.

Agi írta...

jujj pont ezt kivanom hetek ota...gyonyoru a foto, egybol ehes lettem:) Agi(kajalnek.blogspot.com)

tücsi írta...

Zserbó imádó vagyok!!! Évente min. 3x sütők. Nagyon jól néznek ki a zserbó szeletek, nagyon jól sikerültek:)))))

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena