2011. november 7.

Vital+


Mostanában tényleg nagyon sok ötletem van, kb. 2 naponta tudnék valamit alkotni, csak hát na...nem. Úgyhogy ami jobban izgat az marad az elkészítési repertoáron.
Közben elárulom azt is, hogy mit rejt a napfényes külső... Fb-on volt egy pár találgatás,de senki nem találta ki-mondjuk csodálkoztam volna is ha valaki rájön. lol

Szóval: sárgarépa. Most biztos azt gondoljátok, hogy abban mi az izgalom, répatortát mindenki evett, nem nagy cucc. De vááárjatok...
Nagyon sok zöldséges ötlet jön mostanában, de nem annyira bizarr ez mint aminek hangzik. Gondoljatok bele, a répa is önmagában édes, miért ne...és az oké, hogy répatorta, de én ott annyira nem érzem ki a répa ízét. És pont ez volt a lényeg, hogy egy olyan desszertet csináljak, amiben a répa ízét konkrétan kiérezni, sőt a sárgarépa fő komponensként jelenjen meg.

Abban biztos voltam, hogy köménnyel és vaníliával fogom fűszerezni. Aztán, ahogy gondolkoztam, rájöttem, hogy a répa mellé kifejezetten kívánkozik a narancs íze. És mivel a répa édes, ellensúlyozni kell valami savanyúval is. Így jöttek a citrusok: narancs és citrom.
Répa állagát nem tudom leírni milyenre akartan ,de ennél egy picit tömörebbre...bár így sem rossz.


Azt hiszem most konkrét receptet nem is írnék, de nézzük az alkotókat:
  • vizes piskóta
  • narancsolajos fehércsoki ganache
  • répa "galett"
  • citrusos mascarpone kérm
  • narancs-citrom zselé
  • fehércsoki lap
A vizes piskóta szokásos. A fehércsoki ganache  isteni, bársonyos és azonnal olvadozik a szájban, imádtam.  A mascarpone krém is szokásos, egy kis narancs és citromlével ízesítve. A narancs-citrom zselét kifejezetten savanykásra csináltam, ez kereted ad az egésznek.

És akkor a répa- a lényeg. Kis lyukú reszelőn lereszeltem, majd narancslében főztem. Hozzáadtam egy vaníliarúd magjait és egy nagy csipet őrölt köményt. Ezt nem szabad túlzásba vinni, de azért érződjön, hogy ott van. Amikor már megpuhult a répa, kapott 2 evőkanál baracklekvárt is,majd hozzáadtam 2 evőkanál búzadarát- hogy az összefogja. Hagytam még egy kicsit főni,majd formába nyomkodtam.

 A fehércsoki lapról csak annyit, hogy az elsőt sikerült eltörni, pedig az sokkal szebb volt. Ezen már látszódnak a düh  és a türelmetlenség jelei.

És, hogy milyen?

Meglepően jó! A répának nagyon izgalmas íze van, kicsit pikáns a narancstól, de azért felismerhető a répa, de mégse az a bébipapi íz. lol. 
Szerintem egyben van ez. /már csak a küllemhez kéne egy gyorsfagyasztó a szobámba./

Na de a nagy kérdés. Mit szóltok hozzá, kóstolnátok? Van aki bizarrnak érzi?





11 comments:

szepyke írta...

Azt szólom hozzá, hogy gyönyörűséges és megkóstolnám!:))

Nagyon ügyes vagy Orsi!:)

chriesi írta...

Szerintem minden remekül harmonizál mindennel és nagyon klasszul néz ki!

Dia és a konyha írta...

Abszolút megkóstolnám! Imádom én is az ilyen kombinációkat.

Orsi írta...

Jólvan akkor,örülök! :)
Mondjuk ez nem annyira meredek, mint pl egy sajtos-paradicsomos bonbon...

Piszke írta...

Igen, jöhet a torta. Plusz a fehércsoki-ganache recept,mert azt írtad, az nincs fenn! Egyébként az ízén túl a teteje díszítése szuperjó, elegáns és ötletes.

Pixie Pie írta...

Nagyon jól néz ki és egyáltalán nem bizarr. Én rendszeresen csinálok répatortát (a legutóbbi változatot nemsokára posztolom) és tavaly például narancslekvárral töltöttem, úgyhogy kimondottan jól harmonizál a citrusfélékkel. De ez itt már nem is répatorta, hanem költemény! :)

Turák Kinga írta...

nekem nagyon tetszik és tuti, h megkóstolnám!!!

Pocak Panna írta...

Orsi, én mindenképpen megkóstolnám!!! Fantasztikusan néz ki és hangzik is. Állatiak az összetevők, nagyon-nagyon kreatív! :)

Orsi írta...

Piszke, a fehércsoki ganache 100 g fehércsoki és 0,8 dl tejszín összeolvasztva,majd egy éjszakát hűtőbe pihentetve és a végén kicsit felhabosítva. Ja és egy pici narancsolaj is van benne.
Pixie, egyetértek.Köszönöm! :)
Kinga, Panna köszi nektek is!

Száva írta...

Kevés dolog van amit nem ennék meg, ha te készíted... :)
Jöhetne a répás-narancsos torta is! :)

Csibe írta...

Nagyon-nagyon ügyes vagy!!!

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena