2012. február 26.

Beszámoló a cukiból és egy desszert


Itt az ideje, hogy meséljek egy picit a Soufflée-ról és erről az egész cukrászkodásról.
Igazán szerencsésnek érzem magam, hogy Papp Emese kezei alatt kezdhetem a szakmát. Rengeteget lehet tőle tanulni, nagyon precíz és nagyon kreatív is-de nem csak ő, ugyanezt el lehet mondani mindegyikükről, aki ott dolgozik. Úgyhogy nekem való gyakhely.
A Soufflée nem az a tipikus magyar cuki.  Most, hogy látom miből és hogyan készülnek ezek a desszertek, bátran mondhatom, hogy aki teheti az látogasson el egyszer ide, szerintem nem fog csalódni.

És maga a munka része. Sokan mondják nekem, hogy minek tanulni még a szakmát, már így is tudom...hát ez nagyon nem így van. Sütni otthon és egy cukrászműhelyben két külön dolog. Sütni otthon 4 órát megint más, mint dolgozni cukiban 8 órát. Szokták mondani, hogy a cukrászat kőkemény fizikai munka. Hát tényleg az! Baromi fárasztó... De van emellett sok más fantasztikus oldala is, és még mindig azt gondolom,hogy ez az én szakmám.
Tanultam már ez alatt a pár nap alatt is rengeteg mindent, főként technikai dolgokat. Rengeteg banális dolgot is, aminek segítségével praktikusabb és egyszerűbb a munka.Úgyhogy tanulgatok szorgosan és próbálok ellesni minden trükköt.
Jövő hónaptól, ha minden jól megy belekóstolok valami nagyon újba is, mégpedig az éttermi cukrászatba,a New York kávéházban. Már nagyon kíváncsi vagyok, hiszen a tányérdesszertek is baromira izgatnak.

Na és a mai desszertünkről is ejtsek pár szót, hiszen egy elég jól eltalált darab. Narancsos piskóta az alapja, amin egy chilis-narancsos csoki ganache van. Erre egy ropogós meringue réteg került, majd egy kakaós mascarpone krém. Szokásos glazúr és csokidekor.
Ízre ütős, dominál a narancs, a chili csak utóízben jelenik meg. Kóstolnátok?

3 comments:

juditsd írta...

huu, ez jol nez ki! Kostolnam!:)

Vikvi írta...

Én abszolút! Megkóstolnám, aztán még egyszer és ...

Kata írta...

Hogyne, nagyon szívesen!!!:)

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena