2012. április 10.

Málna-josta yule log

Az idei húsvétot kivételesen nem sütöttem végig. Volt egyféle desszert és annyi. Jah és előtte pár csokitojás próbálkozás, az egyik tegnap felkerült a fb oldalra, csekkoljátok.

Végre sikerült valami vállalhatót létrehozni. Már nagyon ki voltam éhezve valami tavaszi, gyümölcsös desszertre. Volt még egy csomó fagyasztott málnám és pont most kaptam egy doboznyi jostát is.
Ez a josta egy baromi jó dolog, én eddig még nem is hallottam róla, de muszáj lesz beszereznem egy nagyobb adaggal belőle. Ez a gyümölcs az egres és a feketeribizli kereszteződése. Egy savanykás gyümi, aminek baromi jó íze és színe van,és  nagyon egészséges. Van pár pici magja de egyáltalán nem zavaró, nagyon jól lehet vele dolgozni, nem kell passzírozni mint pl. a málnát. Kíváncsi leszek friss állapotára is, én ezt mos fagyasztva kaptam.
Yule logot is már nagyon nagyon rég óta terveztem, csak formám nem volt hozzá, most hogy sikerült beszerezni egyértelmű volt, hogy végre megcsinálom. Egy ilyen formába elég kreatívan, de egyszerűen  lehet tenni venni a dolgokat, és szerintem sokkal szebb mint egy szögletes püspökkenyér forma.

Mivel tavaszi, üde ízeket akartam az alkotók a következőképp alakultak:

  • vizes piskóta
  • málna-josta mousse
  • citromos creme brulee
  • vaníliás joghurt mousse
  • málna zselé
  • fehércsoki bevonó
A fehércsoki bevonót egy külföldi blogról vettem, de nagyon nem jött be. Az íze pocsék, és a szépségével se nyűgözött le, sőt a könnyű használhatóságával sem egyáltalán. Szóval a fehér bevonó recept még kerestetik.

10 comments:

Nyammm írta...

Nagyn szép:)

Pixie Pie írta...

Hű de jól néz ki! Olyan szavakat írtál itt helyenként, hogy még életemben nem hallottam. :) A creme brulée-t hogy varázsoltad bele? Azt sütni kell, nem?

Orsi írta...

Kööszi!

Pixie, mit nem hallottál még? :D:D
A brulee-t vízgőzben kell sütni, megsütöttem külön,kihűtöttem és beletettem :) A receptje az ünnepi narancsos gesztenyetortánál is megtalálható, csak ott narancsos variációban :)

Kricky írta...

írtó gusztán néz ki!!!

Vikvi írta...

Szó szerint néztem a képernyőt, bámultam, olvastam és egy hatalmasat nyeltem! Isteni lehetett :)

Eszter írta...

Nem birom szó nélkül hagyni a látottakat: mindig ámulni és bálmulni járok ide hozzád. Annyira szépeket sütsz, hogy ezeket vétek elfogyasztani :) Gratula a blogodhoz és a sütikhez!

Orsi írta...

Köszönöm nektek! :) Örülök,hogy tetszik :)

tücsi írta...

Én sem értettem mindent belőle, de a végeredmény nagyon gyönyörű, harapni való. Gratulálok a sok finom és gyönyörű sütikhez:))

pankatorta írta...

Ez nagyon-nagyon finom lehet! Az ilyen desszertek a kedvenceim!:)
Gratulálok!

Gabriella írta...

Gyönyörűségeket és finomságokat készítesz! :)

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena