2013. augusztus 2.

Tarte tatin

Van itt a blogon már több fordított almatorta, de az eredetihez  ez áll eddig a legközelebb. Egy jó tatinnak a karamellben főtt-sült alma a lényege és persze egy jóféle vajas leveles tészta. Végignéztem a neten rengeteg receptet és találtam egyet ami technikában nagyon tetszik,de első körben úgy döntöttem, hogy inkább a francia étteremben sütött tatin emlékeimre hagyatkozom és megcsinálom saját fejből.
Tarte tatint lehet sokféleképpen csinálni,talán a legegyszerűbb hogy ha kivajaz az ember egy serpenyőt és megszórja cukorral, majd jönnek az almák esetleg még vaj még cukor és mehet a sütőbe. Ezt a módszert én nem annyira kedvelem, így általában a karamell nagyon háttérbe szorul.
Én szeretek egyszer egy borostyán színű karamellt csinálni, majd sok vajat tenni hozzá,így a karamell biztos, hogy olyan lesz amilyet én akarok. Az almákat szerintem jobb nagyobb darabokba vágni és érdemes figyelni rá hogy csinosan és szorosan rendezzük. Nem mindegy az alma fajtája sem, legjobb a Granny Smith, a Golden, de a Jonatán sem rossz választás. A lényeg hogy az alma a főzés során tartsa a formáját és ne egy almaszószt kapjunk a végén. Én most az almát fél órát főztem a karamellás vajban, majd 20 percre sütőbe is dugtam, csak ezután jött a vajas tészta. Miután a tészta is megsült, várni kell hogy a torta  langyosra hűljön és csak azután kiborítani. Érdemes tálalni hozzá egy kis chantillyt is, de talán még jobb egy gombóc jóféle vanília fagyi...vagy inkább creme fraiche fagyi.

0 comments:

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena