2015. június 6.

Csupa csoki rózsa desszert



Egy jókedv csináló, nagyon csokis desszert, melynek közepén sós karamell szósz és egy kis sós mogyoró rejtőzik. Ez már önmagában is hatalmas boldogság hormon bomba, nem igaz?

Az olyanoknak, mint mi, süti fanatikusoknak ráadásul még az elkészítése is tartogat egy kis öröm forrást (illetve nyugtató forrást) Amikor ideges vagyok és valami nincs rendben odabenn szeretek ilyen pipiza dolgokkal foglalkozni. Egyszerűen eltereli a gondolatokat és lenyugtat és ha minden rendben megy, a végeredmény láttán tényleg jó irányba változik a hangulatom.
Mondhatni ez az én speciális hangulatjavító szerem, haha.



Azért tudtam, hogy nem lesz elég csak a desszert külsejével elfoglalnom magam, így a belsejébe is csak olyasmik kerültek, amiket imádok. Az egyik kedvenc alapkrémem, amit amúgy legtöbben elhanyagolnak és lenéznek, pedig szerintem az egyik legjobb. A Rigó Jancsi krémről beszélek, vagyis a legjobb 3 hozzávalós csokikrémről. Csupán tejszín, egy kis cukor és rengeteg kakaó. Számomra ezt a krémet semmilyen ganázs nem tudja megverni! Azt szeretem benne főképp, hogy a csokoládé intenzitását nagyon ki lehet emelni, ugyanakkor még sem kell édesnek lennie. És pont ez a lényeg! Egy olyan krém ami éppen csak minimálisan cukrozott, és ahol a főszerep a buja, sötét kakaóé. Nézzétek azt az éjsötét krémet ott a belsejében!



És hogy mindez ne legyen unalmas, még egy kis sós karamell szószt is csináltam hozzá, amit a desszert belsejébe rejtettem, majd bőven megszórtam azt sós mogyoróval.
Piskótát viszont most nem volt kedvem sütni, ráadásul a fagyasztóban találtam egy kis maradék áfonyás finaciert, így ezt használtam fel.

És  itt van még a plasztik csoki is, amit annyira könnyű elkészíteni és olyan sok lehetőséget tartogat magában. Ráadásul finom is! Volt most itthon glükóz szirupom, én most azzal készítettem, de ennek hiányában mézzel is elkészíthető.





Hozzávalók:

Rigó Jancsi krém:
  • 4 dl tejszín
  • 40 g porcukor
  • 80 g kakaó

Durvára vágott sós mogyoró


Plasztik csoki:
  • 100 g étcsokoládé
  • 50 g glükóz szirup vagy méz


A Rigó Jancsi krémhez a tejszínt felverem, de nem nagyon keményre. A porcukrot és a kakaót összeszitálom és mixerrel belekeverem a krémbe. A tejszín ilyenkor jócskán összeesik, de ez normális. Viszont a kakaó ad neki elég tartást, zselatin vagy más fixáló nem szükséges ehhez a recepthez, A krémet habzsákba szedem, és a félgömb formáimat megtöltöm a krémmel úgy, hogy a közepén egy kis mélyedés legyen. Ezt feltöltöm a sós karamellel és megszórom mogyoróval. Lezárom a mogyorós karamellt még egy kis krémmel, majd óvatosan belenyomom a méretre vágott financiert.
Kifagyasztom, majd glazúrozom.
A plasztik csokihoz a csokoládét felolvasztom majd hozzákeverem a glükóz szirupot. Alaposan elkeverem, és amikor már a csoki elválik az edény oldalától egy folpackba csomagolom és fél órára hűtőbe rakom. Felhasználás előtt kiveszem a hűtőből, és szobahőmérsékleten hagyom hogy vissza lágyuljon egy picit. Ekkor átgyúrom kissé és két sütőpapír között vékonyra nyújtom, Köröket szaggatok belőle, majd a széleit egy fondant formázóval szépen kivékonyítom.
Ezek lesznek a szirmok, amiket a már leglazúrozott desszertem közepére kezdek ''felragasztani''. És voálá, kész is.


Nem szeretnél lemaradni a legújabb Kiskanál finomságokról ?
Iratkozz fel a Kiskanál Hírlevélre és értesülj róla elsőként e-mailben! 


Feliratkozáshoz kattints IDE!


0 comments:

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena