2015. június 2.

Fűszeres eper szelet



Az eper szezont soha nem lehet kihagyni, minden évre kell egy-egy különleges epres desszert. És bár nekem idén ez már a harmadik (ha a kollekció desszertjeit nem számítom), még mindig nem untam meg.

Ez a mostani desszert talán az idei év legkülönlegesebbje. Már régóta izgatja a fantáziámat, hogyan lehetne epres piskótát sütni, olyat ami tényleg eper ízű és  rózsaszín. És végre sikerült és ráadásul nem is akárhogy. Pontosan olyan lett mint amilyet szerettem volna! Nagyon eper ízű, rózsaszín, szaftos, könnyű piskóta, ami azt hiszem akármilyen torta alapjaként biztos sikert aratna. És ami a legjobb, hogyha működik eperrel, szerintem működni fog málnával, meg szederrel meg áfonyával is, vagyis hello gyümölcs ízű, színes piskóták! 



Krémként végül egy felvert fűszeres fehércsoki ganázst választottam, melyben hosszasan infuzáltam vanília, lime héj és szárított gyömbér keverékét. A fűszerekkel nem bántam nagyon bőkezűen, azt szerettem volna ha mély, de nem túl intenzív és uralkodó ízeket kapok. A gyömbér amúgy is veszélyes, hiszen képes gyorsan nagyon pikáns krémeket varázsolni, de a szárított verzió egy kicsit másképp működik. A csípős, intenzív íz teljesen elmarad, helyette  egy frissítő, mély gyömbér aromát kapunk, ami mellett még a lime, vanília és az eper is tisztán kiérezhető. 

Ezt a krémet végül ketté osztottam, egy részét fehércsoki burokba töltöttem, a másik felébe meg eper pürét kevertem, ezzel töltöttem meg a két epres piskótalapot. A legvégén megszórtam egy kis kristályosított fehércsokival, egy kis pisztáciával, és friss eperrel meg egy izomaltba mártott pisztácia szemmel dekoráltam.





Ha esetleg még több epres finomságra vágytok, itt egy pár ötlet tőlem:

Epres piskóta:

  • 2 tojás
  • 130 g cukor
  • 140 g liszt
  • 6 g sütőpor
  • 20 g forró víz
  • 30 g olívaolaj
  • 150 g nyers eperpüré
  • csipet só
  • 1 csepp piros ételfesték (elhagyható)
Fűszeres felvert fehércsoki ganázs:

  • 4 dl tejszín
  • 150 g fehércsokoládé
  • 1/2 lime héja
  • 1/2 rúd vanília burok (magok nélkül is jó)
  • kb. 3 cm-nyi szárított gyömbér darabka
Epres krém:
  • fűszeres fehércsoki ganázs felénél egy kicsit kevesebb
  • 150 g nyers eperpüré
  • 4 g porzselatin
Csokiburok:
  • 100-150 g fehércsokoládé
  • piros ételfesték



Az epres piskótához először is megtisztítjuk az epreket, hozzáadunk 2 evőkanál citromlevet és leturmixoljuk. 
A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjéből egy csipet sóval és a cukor felével kemény habot verünk. A sárgákat a maradék cukorral fehéredésig verjük, majd felváltva hozzáadjuk a forró vizet, olíva olajat majd a sütőporral elkevert lisztet és végül a leturmixolt epret. Óvatosan hozzákeverjük a felvert tojáshabot is. A massza így is egészen rózsaszín, én azért tettem bele egy nagyon nagyon kevés színezéket, de ez akár el is hagyható.
Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük a piskótát és 170 fokon tűpróbáig sütjük. 

A fehércsoki krémhez a tejszínt egy forralóba öntjük, beledobjuk a fűszereket, forráspontig melegítjük, majd levesszük a tűzről, átöntjük egy kisebb tálkába és egy folpackal lezárjuk, hogy az aromák a tejszínbe maradjanak. Amikor a tejszín lehűlt, a keveréket 24 órára hűtőbe tesszük.
A fehércsokoládét felolvasztjuk, a tejszínt a fűszerekkel újra forráspontig melegítjük, majd rászűrjük a csokoládéra. Homogénre keverjük, majd alaposan behűtjük. Ha a krém jól lehűlt, mixerrel kihabosítjuk .

Az epres krémhez a zselatint egy kis vízzel beduzzasztjuk, majd feloldjuk és az eperpürébe keverjük. A fehércsoki krém felénél egy kicsit kevesebbet egy másik tálba teszünk és mixerrel belekeverjük az epret. Hűtőbe tesszük amíg a zselatin megköt, majd az epres piskótába töltjük.

A csokiburokhoz a fehércsokit felolvasztjuk, egy kis részébe zselés piros ételfestéket keverünk. Méretre vágott sütőpapír csíkra kenjük, majd egy díszítő kártyával elhúzzuk. Ráöntjük a fehércsokit is és minél kevesebb mozdulattal elsimítjuk. A papír két szélét összecsippentjük és hűvös helyen vagy addig tartjuk így amíg a csoki egy picit megdermed, vagy valamilyen ''fészket'' csinálunk a csokinak és hagyjuk, hogy ott megdermedjen.
Ha a csoki kész, a fűszeres krémet habzsákba töltjük és a burok két végétől megtöltjük azt. Ilyenkor még érdemes a papírt rajtahagyni a csokin, hiszen könnyebb így vele dolgozni.
 Ha a szélei és a fenti éle nem lenne elég szép egy meleg késsel megigazítjuk (a papírt előtte nyílván levesszük róla)

Összeállítás:
A betöltött piskótát a csokiburok méretére vágjuk, közepére rátesszük a betöltött csokiburkot, két szélére sima csővel fehércsoki krémet nyomunk.
Megszórjuk pisztáciával esetleg kistályosított fehércsokival.



Nem szeretnél lemaradni a legújabb Kiskanál finomságokról ?
Iratkozz fel a Kiskanál Hírlevélre és értesülj róla elsőként e-mailben! 


Feliratkozáshoz kattints IDE!




0 comments:

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena