2015. június 15.

Őszibarackos ''grízgombóc'' zöld tea krémmel


A tejbegríz az én Jolly Jokerem, ha nincs itthon semmilyen rendes édesség. Bár abban a gyerekkort idéző formában én annyira nem kedvelem, de a kedves úgy tűnik soha nem tudja megunni. 

Most mégis egy igencsak izgalmas változatát készítettem el. Került hozzá egy kis friss őszibarack és egy érdekes zöld tea sodó, ami olyan jól passzolt a barackkal és a fehércsokis narancsos grízgombóccal, hogy még én is meglepődtem. 



A búzadara is úgy gondolom egy olyan alapanyag, amit  nagyon elhanyagolunk, pedig sok lehetőséget rejt magában. Mivel viszonylag semleges ízű ezért bármilyen ízzel jól variálható és szeretem a textúráját krémekben és piskótákban is. Itt a görögöknek például sok grízes sütijük van. Ilyen például a  Galaktoboureko, ami egy tejbegrízes pite. Ezt réteslappal sütik, majd még forrón bőven leöntik citrusos cukorsziruppal, nagyon egyszerű de mégis annyira finom. Vagy ott van  a Revani, ami egy grízes piskóta, ugyancsak cukorsziruppal leöntve. Itt amúgy grízből is 2 félét lehet kapni, egy finomabb meg egy nagyobb szemcséjűt. Előzőt használják például a krémes pitéhez, a nagyobb szemcséjűvel meg sütnek-ez az, ami nálunk Magyarországon is kapható.

Ehhez a desszerthez én a kis szemcséjű búzadarát használtam, hiszen minél krémesebb textúrát szerettem volna. 
Az alap egy szokásos tejbegríz volt, amit rengeteg narancshéjjal főztem meg, majd amikor langyosra hűlt egy kis lágyra felvert tejszínhabot kevertem bele. Közepébe friss őszibarack kompótot rejtettem és külsejét egy vékony csokiréteggel húztam át. Hideg zöld tea sodóval és ehető virág szirmokkal tálaltam.



Recept:
Grízgombóc:
  • 0,5 l tej
  • 80 g gríz
  • 100 g cukor
  • 30 g vaj
  • 2 dl tejszín
  • 5 g zselatin
  • 100 g fehércsoki
  • 1 nagy narancs héja
Őszibarack kompót
  • 2 őszibarack
  • 1 evőkanál porcukor
  • 1 evőkanál citromlé
Zöld tea sodó
  • 1,5 dl tejszín
  • 1 tojássárga
  • 10 g szálas zöld tea
  • 50 g cukor
  • 1 pötty zöld ételszinezék
Más tálalásban:



A narancs héját vékonyan lehámozzuk és a tejjel felforraljuk. Belekeverjük a búzadarát és folyamatos kevergetés közben nem túl sűrű tejbegrízt főzünk. A végén hozzáadjuk a cukrot és a vajat. Alaposan elkeverjük és tetejére egy folpackot nyomunk, így hagyjuk langyosra hűlni.
Közben a tejszínt lágy habbá verjük, hozzáadjuk a feloldott zselatint, majd belekeverjük a langyos tejbegrízbe.
Mini félgömb formákat vékonyan kikenünk fehércsokival, majd ha a csoki megdermedt, a grízes krémet a formákba öntjük. Hagyjuk hogy megdermedjen. 
Az őszibarackot kis kockákra vágjuk, ráöntjük a citromlevet,leszórjuk porcukorral és hagyjuk egy fél órát állni.
Ha a gríz megdermedt, egy kiskanállal a közepét kikanalazzuk és megtöltjük a kompóttal.
Mivel a szilikon formákat tényleg csak vékonyan csokiztam, ezért egy nagyon kicsit fagyasztottam is, hogy szépen ki tudjam venni a félgömböket.
A maradék fehércsokit felolvasztottam, 2 félgömböt összeragasztottam és egy újabb vékony réteg csokival bevontam az egész gömböket is.

A tea krémhez, a zöld teát a tejszínben 3 óráig infuzáljuk. A tojássárgát a cukorral elkeverjük, rászűrjük az ízesített tejszínt és alacsony hőfokon, folyamatos kevergetés mellett besűrítjük egy picit. A végén átszűrjük, majd behűtjük.


Nem szeretnél lemaradni a legújabb Kiskanál finomságokról ?
Iratkozz fel a Kiskanál Hírlevélre és értesülj róla elsőként e-mailben! 


Feliratkozáshoz kattints IDE!



0 comments:

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena