2015. július 15.

A Cukrász szakma rejtelmei 5. rész- Tippek munkahely kereséshez




Ha már túl vagyunk a cukrász képzésen és a gyakorlaton és még mindig biztosak vagyunk benne, hogy ezzel szeretnénk foglalkozni, a következő lépés a munkakeresés. Ez mint bármely más szakmában, nem mindig könnyű feladat. Ebben a részben összegyűjtöttem nektek pár tippet, ami remélhetőleg segíteni fog nektek a gyors és eredményes munkakeresésben.
Ami engem illet, én soha nem hagyatkoztam csak az álláshirdetésekre. A következő 'módszerek' jó pár év alatt alakultak ki, illetve volt, ami számomra már adott volt, de hiszek abban, hogy sokkal gyorsabban lehet cukrász állást találni, ha ezeket a kis trükköket bevetem és nem csak az aktuális álláshirdetésre jelentkezem.


A sorozat többi része itt olvasható:


Tipp 1
Fényképezd le minden sütidet, amit csinálsz! Nem kötelező profi fotót készítened, de ha lehetőséged van, dolgozd ki a fényképeidet is, hiszen ez is csak egy másik, szuper készségedről fog árulkodni. Ha nem értesz a fotózáshoz, az sem nagy baj (hiszen nem fotós állásra jelentkezel), így akár egy telefonos fotó is megfelel erre a célra. Csatolj pár fényképet az önéletrajzod mellé, hogy felkeltsd a munkaadó érdeklődését, és hogy megmutasd tehetséges vagy és kreatív (ha még nincs is sok tapasztalatod).
Tipp 2
Kezdj gasztroblog írásba! Amellett, hogy egy helyen átnézhető az összes munkád, ha jól csinálod ismertségre és rengeteg új kapcsolatra tehetsz szert célzottan a szakmán belül, ami az álláskeresést gyakran nagyon megkönnyíti. Emellett növeled a munkaadód bizalmát is, hiszen egy blogon keresztül a legkönnyebb bebizonyítani, hogy szorgalmas vagy, elhivatott és kreatív.
Cukrászdáknak és éttermeknek megéri ismert gasztrobloggereket alkalmazni, hiszen jó esetben nem csak a fent említett tulajdonságokkal rendelkeznek, de olvasóik révén még több vendéget és reklámot is generálnak.
Én az összes eddigi munkahelyemet nagyrészben a Kiskanálnak köszönhetem, így csak bíztatni tudlak, hogy minél hamarabb kezdj bele. Időigényes feladat, nagy kitartást igényel, de elképesztően hasznos és nem utolsó sorban élvezetes dolog is.
Tipp 3
Vegyél részt cukrász versenyeken! Nemcsak, hogy jól néz ki az önéletrajzodban, de egy egy verseny által rengeteg mindent lehet tanulni illetve jó kis motiváció a további fejlődéshez és nem mellesleg rengeteg kapcsolatra lehet szert tenni ilyen helyeken.
Tipp 4
Vedd fel a kapcsolatot az összes hellyel, ami tetszik, és ahol dolgozni szeretnél, akkor is ha éppen nem keresnek cukrászt. Én általában e-mailt szoktam írni a kedvenc helyeimnek, bemutatom magam, mutatok egy pár fotót a munkáimról és egyszerűen megkérdezem, hogy nincs-e szükségük cukrászra. De olyat is csináltam már, hogy a blog alapján készítettem egy csinos kis brossúrát, nyakamba vettem a várost és bekopogtam minden cukrászdába. A nagy számok törvényére hagyatkozva, idővel biztos találsz egy helyet, ahol pont téged keresnek.
Tipp 5
Készülj fel a próbanapra! A cukrász szakmában mindig van próbanap, akár kezdő vagy akár nem. Ha kezdő vagy, akkor ennek inkább az a lényege, hogy megnézd tetszik-e a hely, megtudd mit is csinálnak és hogy is néz ki az adott cukrászdában vagy étteremben egy nap. Lényegében ilyenkor az ember inkább megfigyelő, és nem várnak el tőle semmi komolyat.
Ha már van elõéleted a szakmában, akkor a próbanap a bizonyításról szól. Általában itt is megvan az ismerkedõs, bemutatós rész, de nekem olyan is volt, hogy egybõl a mély vízbe dobtak és a próbanap tényleg 100 %-ban a bizonyításról szólt. Van, hogy csak 1 desszertet kér tõled a munkáltató, amit a próbanapon kell a csapatnak megcsinálnod és prezentálnod, de pl. az is előfordult már velem, hogy egy próbanapon 8 egyedi desszerttel kellett elõállnom.
Már az állás interjún érdemes kifaggatni a munkaadót, hogy pontosan mit is várnak majd tőlünk és azt gondolom fontos már első körben megpróbálni megérteni a hely filozófiáját. Később ezek az információk segíteni fognak abban, hogy a próbanapra a tökéletes desszertet válasszuk ki.
Mielőtt próbanapra mennék csináljuk meg egyszer otthon a desszertet, és készítsünk magunknak munkatervet, hogy a lehető leghatékonyabban tudjunk majd dolgozni.
Amielõtt a 8 desszertes próbanapomra mentem volna, pontosan leírtam magamnak, a receptjeimet, lerajzoltam, hogy szeretném õket dekorálni és hogy mit milyen sorrendben kell csinálnom, hogy egyáltalán beleférjek 9-10 órába. A saját jegyzetek és ütemtervek egy remek módja annak, hogy rendszerezni tudd magad, számomra legalábbis egy elengedhetetlen segítség a dolgos mindennapok során is.
Mindent összevetve: készülj fel alaposan a próbanapra, koncentrálj és hozd a legjobb formád! Ha le tudod nyűgözni a helyet, tuti tied a munka!
Sok sikert, gyors és eredményes munkakeresést kívánok!

Nem szeretnél lemaradni a legújabb Kiskanál finomságokról ?
Iratkozz fel a Kiskanál Hírlevélre és értesülj róla elsőként e-mailben! 


Feliratkozáshoz kattints IDE!




0 comments:

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena